Innerlijk glimlachen

De oefening van de innerlijke glimlach werkt ontzettend krachtig bij stress, spanning en negatieve emoties.

Als je lacht activeert dat de aanmaak van endorfines in de hersenen. Als je je goed voelt dan lach je … maar het omgekeerde is ook waar: als je lacht, ga je je goed voelen.

Dus voel je je gestrest, merk je dat je geïrriteerd bent of gespannen of dat je op een andere manier dingen vasthoudt in je lichaam of geest, probeer dan eens te glimlachen. De oefening is als volgt:

  • volg je in- en je uitademing en tover een glimlach om je mond;
  • maak je ogen zacht en vriendelijk;
  • blijf je adem volgen;
  • maak je mond nu strak en voel welke plekken in je lichaam ook strak of gespannen worden;
  • merk ook op wat dit met je ademhaling doet;
  • glimlach dan opnieuw en blijf je ademhaling volgen;
  • neem waar wat dit met je lichaam met je adem, met je gedachten en met je gevoelens doet.

Door onze ogen te ontspannen, ontspant ons hele lichaam.

MARIJKE WILLEMS
Coach, trainer, onderwijskundige, opleidingsadviseur

06 518 068 83
info@marijkewillems.nl

Bezoekadres:
Place Vendome, Kamer 4.120
Dr. van Deenweg 162
8025 BM Zwolle

Postadres:
Molenweg 123,
8012 WD Zwolle

 

Gedragscode

KvK Zwolle 8225851
BTW nr. NL147830424B01
IBAN Bank: NL48KNAB0259973882

 

VOLG ME